در مراسم معارفه استادان مشاور فرهنگی عنوان شد: موتور محرکه فعالیتهای فرهنگی دانشجویان هستند

مراسم معارفه استادان مشاور فرهنگی، تودیع و معارفه اعضای شورای مرکزی انجمن‌های علمی – دانشجویی و کانون‌های فرهنگی – هنری با حضور معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، معاونان، استادان و دانشجویان امروز ۷ آذرماه درسالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.


دکتر منوچهر جهانیان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علم وفرهنگ، گفت: موتور محرکه فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان هستند و انجمن‌ها ،کارگاه‌های علمی و فرهنگی و اجرایی راهی برای توانمند شدن دانشجویان است.
وی تاکید کرد: امروز، دانشجو نباید فقط درس خوانده باشد بلکه دانشجو باید توانایی‌های خود را محک زده و اینگونه فعالیت‌ها در دوران دانشجویی بهترین اتفاق است.
معاون فرهنگی و دانشجویی عنوان کرد: طبق آمار ۴۰ درصد دانشجویان تا امروز در فعالیت‌هایی که در حوزه انجمن‌ها انجام شده، مشارکت داشته‌اند و ۵۷ کانون و انجمن فرهنگی وهنری فعال شکل گرفته است.
جهانیان خاطرنشان کرد: خرسندیم که استادان فرهنگی در ثبت‌نام نوورودی‌ها همراهی داشتند و از همیاران دانشجو نیز سپاسگزاریم.
دانشجو باید در ساختار نظام تصمیم سازی، مشارکت داشته باشد

دکترمهدی باصولی رئیس دانشگاه علم وفرهنگ، گفت: به اعتقاد من باید به دنبال ایجاد دانشگاهی مبتنی بر نیاز دانشجو باشیم. در حالی که امروز ساختار دانشگاه مبتنی بر نیاز های نسل ماست و باید تغییراتی داشته باشیم. اعتقاد من بر این‌است که دانشجو باید در ساختار نظام تصمیم سازی حضور داشته باشد بنابراین یکی از ساختارها همین انجمن هاست.باصولی تاکید کرد: تعدد و افزایش کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی دانشجویی خوب است اما باید برای آن‌ها بستر مناسب نیز ایجاد کرد. مجموعه دانشگاه با حضور دانشجویان روح و زندگی دارد. امیدواریم به کمک هم بتوانیم این حس خوب راجاری کنیم .وی افزود: از زحمات کانون‌ها وانجمن‌ها سپاسگزارم و آرزوی توفیق برای دوستانی که دراین تشکل‌های دانشجویی در حال فعالیت هستند، دارم.

وجود و حضور اساتید مشاور فرهنگی در دانشگاه مهم است

دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی بعداز انقلاب اسلامی شکل گرفت و دانشگاه علم وفرهنگ از ابتکارات این نهاد است.وی تاکید کرد: همچنین از دیگر سرمایه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی می‌توان به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران، سازمان انتشارات، سازمان دانشجویان، صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران، سازمان قرآنی دانشگاهیان کشورو ایکنا، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اشاره کرد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: هرآنچه در اختیار جهاددانشگاهی است با اولویت در اختیار دانشگاه علم و فرهنگ و شما دانشجویان است.
وی ضمن ابراز خرسندی گفت: امیدوارم شاهد بیش از پیش فعالیت‌های فرهنگی دراین دانشگاه باشیم. همچنین حضور و وجود اساتید مشاور فرهنگی در دانشگاه می‌تواند دانشجویانی با پایه‌ای بالاتر به لحاظ فرهنگی به جامعه تحویل دهد.
در پایان این برنامه، معارفه بیش از پنجاه نفر از «استادان مشاور فرهنگی» انجمن‌های علمی – دانشجویی و کانون‌های فرهنگی – هنری صورت گرفت و ضمن سپاسگزاری از این استادان، از «استادان مشاور فرهنگی و همکار طی ثبت‌نام نورودی‌های دانشگاه» نیز تقدیر به عمل آمد. «تودیع و معارفه بیش از دویست نفر از اعضای شورای مرکزی انجمن‌های علمی – دانشجویی و کانون‌های فرهنگی – هنری» بخش دیگری از این رویداد بود.